Regulamin

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

PODMIOTU LECZNICZEGO

OLEJARSKA ESTETICA ALEKSANDRA OLEJARSKA-ŁAPAJ

Rozdział I Postanowienia ogólne

Rozdział II Cele i zadania podmiotu leczniczego, rodzaj działalności leczniczej, miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych, struktura organizacyjna zakładu leczniczego

Rozdział III Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach organizacyjnych zakładu leczniczego

Rozdział IV Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych oraz organizacja i zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek organizacyjnych dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym

Rozdział V Warunki współdziałania z innymi podmiotami, w szczególności z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

Rozdział VI Zasady prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej oraz wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Rozdział VII Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat oraz wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością

Rozdział VIII Zasady kierowania Podmiotem leczniczym i jego jednostkami organizacyjnymi

Rozdział IX Postanowienia końcowe

Rozdział X Regulamin świadczenia usługi rezerwacji terminu konsultacji

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny określa zasady funkcjonowania i udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod nazwą Olejarska Estetica Aleksandra Olejarska-Łapaj

z siedzibą w Skalbmierzu przy ul. ppor. Sokoła 19, 28-530 Skalbmierz, dalej jako „Podmiot leczniczy”.

§ 2

Podmiot leczniczy działa w szczególności na podstawie:

  1. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jednolity z dnia 28 stycznia 2020 r. – Dz.U. z 2020 r. poz. 295, ze zm.), zwanej dalej ustawą o działalności leczniczej;
  2. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
    (tekst jednolity z dnia 16 maja 2019 r. – Dz.U. z 2019 r. poz. 1127, ze zm.), zwaną dalej ustawą o prawach pacjenta;
  3. ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z dnia 17 stycznia 2019 r. – Dz.U. z 2019 r. poz. 351, ze zm.);
  4. ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity z dnia 16 maja 2019 r. – Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.);
  5. ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity z dnia 22 lutego 2019 r. – Dz.U. z 2019 r. poz. 499, z późn. zm.);
  6. ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (tekst jednolity z dnia 22 lutego 2019 r. – Dz.U. z 2019 r. poz. 505, ze zm.);
  7. ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity z dnia 16 maja 2019 r. – Dz.U. z 2019 r. poz. 1145, za zm.);
  8. aktów wykonawczych wydanych na podstawie wyżej wymienionych ustaw.

§ 3

  1. Podmiot leczniczy został wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem 000000272332, prowadzonego przez Wojewodę Świętokrzyskiego.
  2. Podmiot leczniczy jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiada numer REGON 368793165 oraz NIP 6050062704.

Rozdział II

Cele i zadania podmiotu leczniczego, rodzaj działalności leczniczej, miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych, struktura organizacyjna zakładu leczniczego

§ 4

  1. Głównym celem podmiotu leczniczego jest zapewnienie pacjentom wysokiej jakości świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktyki, diagnostyki i leczenia ambulatoryjnego.
  2. Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności udzielanie osobom dorosłym i dzieciom świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu zdrowia, szerzenie oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia, poprawie zdrowia oraz podejmowanie innych czynności medycznych wynikających z procesu leczenia lub odrębnych przepisów regulujących zasady ich wykonywania.

§ 5.

  1. Podmiot leczniczy prowadzi działalność w rodzaju:
    1. chirurgia jednego dnia;
    2. ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
  2. Zakres świadczeń udzielanych przez podmiot leczniczy obejmuje:
    1. świadczenia zdrowotne specjalistycznej opieki zdrowotnej;
    2. badania diagnostyczne wykonywane w celu rozpoznania stanu zdrowia i ustalenia dalszego postępowania leczniczego.

§ 6.

W podmiocie leczniczym funkcjonuje zakład leczniczy Olejarska Estetica-Łapaj, kod resortowy VII: 001.

§ 7.

  1. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych w przystosowanym lokalu w Skalbmierzu przy ul. ppor. Sokoła 19, 28-530 Skalbmierz.
  1. Udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia pacjenta może odbywać się także w miejscu pobytu pacjenta.

Rozdział III

Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach organizacyjnych zakładu leczniczego

§ 8.

  1. Podmiot leczniczy, w przypadku świadczeń ambulatoryjnych, zapewnia rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia:
    1. osobistego;
    2. telefonicznego;
    3. za pośrednictwem osoby trzeciej.
  2. Podmiot leczniczy, w przypadku świadczeń stacjonarnych, zapewnia rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia osobistego.
  3. Jeżeli pacjent nie dokonuje zgłoszenia osobiście, osoba zgłaszająca musi wykazać dostatecznie, iż działa w jego imieniu, w szczególności poprzez podanie danych osobowych pacjenta niezbędnych do dokonania rejestracji.

§ 9.

  1. Podmiot leczniczy zapewnia przestrzeganie praw pacjenta.
  2. Pacjent ma prawo do poszanowania godności i intymności, w szczególności w czasie udzielania mu świadczeń zdrowotnych.
  3. Pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego z wyłączeniem sytuacji wskazanych w przepisach prawa.
  1. Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń medycznych.
  2. Pacjent, w tym małoletni, który ukończył 16 lat lub jego przedstawiciel ustawowy, mają prawo do uzyskania od lekarza przystępnej informacji o stanie zdrowia pacjenta, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu.
  1. Pacjent ma prawo wyrazić zgodę lub odmówić jej udzielenia na określoneświadczenie zdrowotne, po uzyskaniu odpowiedniej informacji, za wyjątkiem świadczeń zdrowotnych, których udzielanie bez zgody pacjenta regulują odrębne przepisy.
  2. W przypadku zabiegu operacyjnego albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej. Przed wyrażeniem zgody w w/w sposób pacjent ma prawo do uzyskania wyczerpującej informacji o zabiegu, w tym o wszelkich ryzykach z nim związanym.
  3. Właściciel podmiotu leczniczego lub upoważniony przez niego lekarz może ograniczyć korzystanie z praw pacjenta w przypadku wystąpienia zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne innych pacjentów.
  4. Olejarska Estetica Aleksandra Olejarska zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta poprzez:
    1. umieszczenie tablic informacyjnych w ogólnodostępnych miejscach świadczenia usług;
    2. dostęp do pełnej treści ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
      w rejestracji w miejscu udzielania świadczeń.
  5. Pacjent jest obowiązany przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu.
  6. Na terenie podmiotu leczniczego obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu oraz palenia tytoniu.
  7. Na terenie podmiotu leczniczego pacjent ma obowiązek zachowywać się w sposób niezakłócający pracy, a także spokoju innych osób.
  8. Pacjent jest zobowiązany przestrzegać zasad korzystania z urządzeń i udostępnionego mu sprzętu.

§ 10.

Pacjenci mogą kierować skargi i wnioski związane z funkcjonowaniem podmiotu leczniczego i świadczeniami udzielanymi przez jej personel do:

  1. Osoby rejestrującej pacjentów lub na recepcji,
  2. Rzecznika Praw Pacjenta;

§ 11.

  1. Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
    1. listownie na adres siedziby podmiotu leczniczego;
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej;
    3. osobiście w administracji podmiotu leczniczego w godzinach jej pracy;
    4. ustnie do protokołu w administracji podmiotu leczniczego w godzinach jej pracy.
  2. Podmiot leczniczy prowadzi rejestr skarg i wniosków, w którym skargi, wnioski oraz pisma związane z rozstrzygnięciem przechowywane są przez okres 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym skarga lub wniosek zostały złożone.
  3. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego są przekazywane osobie kierującej jednostką organizacyjną, której dotyczy skarga lub wniosek. Kierownik może zostać zobowiązany do przekazania Zarządowi Spółki pisemnych wyjaśnień w sprawie, której dotyczy skarga lub wniosek.
  4. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, podmiot leczniczy występuje do wnoszącego do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia.
  5. Zbadanie i wyjaśnienie skargi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż
    w ciągu miesiąca od daty doręczenia lub zgłoszenia ustnego, a jeżeli to niemożliwe podmiot leczniczy udziela skarżącemu lub odpowiednio wnioskodawcy informacji o toku postępowania wyjaśniającego.
  6. Ustalenia dokonane w oparciu o przekazane skargi i wnioski są, bez podawania danych osobowych pacjentów, omawiane podczas cyklicznych zebrań personelu.

Rozdział IV

Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych oraz organizacja i zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek organizacyjnych dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym

§ 12.

Świadczenia udzielane w podmiocie leczniczym obejmują:

  1. świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej,
  2. świadczenia chirurgii jednego dnia.

§ 13.

Świadczenia zdrowotne udzielane są w jedynym funkcjonującym zakładzie leczniczym Olejarska Estetica-Łapaj.

§ 14.

  1. Strukturę organizacyjną tworzą: zakład leczniczy i komórki organizacyjne.
  2. Komórki organizacyjne Olejarska Estetica Aleksandra Olejarska-Łapaj mogą być tworzone, łączone, likwidowane, dzielone lub przekształcane.
  3. Komórki organizacyjne współdziałają między sobą na zasadach równorzędności i przy wykonywaniu swoich zadań obowiązane są do ścisłego współdziałania w drodze uzgodnień, konsultacji, udostępniania materiałów i danych oraz prowadzenia wspólnych prac nad określonymi zadaniami.

§ 15.

  1. Do zadań komórki organizacyjnej Poradnia Chirurgii Plastycznej należy:
  1. udzielanie świadczeń zgodnych z profilem, obejmujących w szczególności diagnostykę
    i leczenie z zakresu chirurgii plastycznej;
  2. rejestracja pacjentów zgłaszających się do podmiotu leczniczego, wykonanie niezbędnych badań, oraz udzielenie świadczeń ambulatoryjnych pacjentom niezakwalifikowanym do hospitalizacji;
  3. przeprowadzanie zabiegów operacyjnych planowych w trybie chirurgii jednego dnia
    z zakresu chirurgii plastycznej;
  4. obsługa pacjentów z zachowaniem najwyższej staranności i z poszanowaniem praw pacjenta;
  5. zapewnienie przez personel niezbędnego wsparcia psychicznego pacjentom;
  6. natychmiastowe udzielanie świadczeń zdrowotnych osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, w miejscu udzielania świadczeń, wydawanie orzeczeń i zaświadczeń, zgodnie z odrębnymi przepisami;
  7. prowadzenie oraz udostępnianie lub przekazywanie uprawnionym podmiotom niezbędnej dokumentacji zewnętrznej i wewnętrznej;
  8. utrzymanie należytego stanu wyposażenia, aparatury oraz sprzętu technicznego
    i medycznego podmiotu leczniczego;
  9. współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego;
  10. współpraca z innymi podmiotami, w tym podmiotami leczniczymi;
  11. współpraca z Państwową Inspekcją Pracy, Państwowym Inspektorem Sanitarnym
    i podległymi mu jednostkami oraz innymi instytucjami upoważnionymi do sprawowania kontroli lub nadzoru nad działalnością podmiotu leczniczego.

§ 16.

  1. Do zadań komórki organizacyjnej Poradnia Medycyny Estetycznej należy:
  2. udzielanie świadczeń zgodnych z profilem, obejmujących w szczególności diagnostykę i leczenie z zakresu medycyny estetycznej oraz pomocniczo z zakresu dermatologii i wenerologii,
  1. obsługa pacjentów z zachowaniem najwyższej staranności i z poszanowaniem praw pacjenta;
  2. zapewnienie przez personel niezbędnego wsparcia psychicznego pacjentom;
  3. natychmiastowe udzielanie świadczeń zdrowotnych osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, w miejscu udzielania świadczeń, wydawanie orzeczeń i zaświadczeń, zgodnie z odrębnymi przepisami;
  4. prowadzenie oraz udostępnianie lub przekazywanie uprawnionym podmiotom niezbędnej dokumentacji zewnętrznej i wewnętrznej;
  5. utrzymanie należytego stanu wyposażenia, aparatury oraz sprzętu technicznego
    i medycznego podmiotu leczniczego;
  6. współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego;
  7. współpraca z innymi podmiotami, w tym podmiotami leczniczymi;
  8. współpraca z Państwową Inspekcją Pracy, Państwowym Inspektorem Sanitarnym
    i podległymi mu jednostkami oraz innymi instytucjami upoważnionymi do sprawowania kontroli lub nadzoru nad działalnością podmiotu leczniczego.

§ 17

  1. Do zadań komórki organizacyjnej Poradnia Dermatologiczna należy:
  1. udzielanie świadczeń zgodnych z profilem, obejmujących w szczególności diagnostykę i leczenie z zakresu medycyny estetycznej oraz pomocniczo z zakresu dermatologii i wenerologii,
  2. obsługa pacjentów z zachowaniem najwyższej staranności i z poszanowaniem praw pacjenta;
  3. zapewnienie przez personel niezbędnego wsparcia psychicznego pacjentom;
  4. natychmiastowe udzielanie świadczeń zdrowotnych osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, w miejscu udzielania świadczeń, wydawanie orzeczeń i zaświadczeń, zgodnie z odrębnymi przepisami;
  5. prowadzenie oraz udostępnianie lub przekazywanie uprawnionym podmiotom niezbędnej dokumentacji zewnętrznej i wewnętrznej;
  6. utrzymanie należytego stanu wyposażenia, aparatury oraz sprzętu technicznego
    i medycznego podmiotu leczniczego;
  7. współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego;
  8. współpraca z innymi podmiotami, w tym podmiotami leczniczymi;
  9. współpraca z Państwową Inspekcją Pracy, Państwowym Inspektorem Sanitarnym
    i podległymi mu jednostkami oraz innymi instytucjami upoważnionymi do sprawowania kontroli lub nadzoru nad działalnością podmiotu leczniczego.

§ 17.

Komórki organizacyjne współpracują ze sobą dążąc do sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym. W szczególności kierujący podmiotem leczniczym dążą do właściwego wykorzystania zasobów, optymalizacji procesu pracy oraz udzielenia niezbędnego wsparcia poszczególnym jednostkom organizacyjnym.

Rozdział V

Warunki współdziałania z innymi podmiotami, w szczególności z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

§ 18.

  1. Podmiot leczniczy współdziała dla dobra pacjentów z innymi podmiotami leczniczymi w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
  2. W wykonywaniu zadań podmiot leczniczy może współdziałać innymi podmiotami leczniczymi, placówkami naukowo – badawczymi, instytutami badawczymi, uczelniami wyższymi, stacjami sanitarno – epidemiologicznymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami, administracją państwową i samorządową.

§ 19.

  1. Szczegółowe zasady współdziałania z innymi podmiotami leczniczymi, określają przepisy odrębne oraz postanowienia porozumień umów zawartych pomiędzy tymi podmiotami
    a podmiotem leczniczym.
  2. Jeżeli zachodzi potrzeba poinformowania świadczeniobiorców o miejscach i godzinach udzielania świadczeń przez podwykonawców podmiotu leczniczego, podmiot leczniczy umieszcza odpowiednie informacje na tablicach informacyjnych.

Rozdział VI

Zasady prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej oraz wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

§ 20.

  1. Przebieg procesu diagnostyczno-terapeutycznego pacjenta na poszczególnych etapach dokumentowany jest zgodnie z obowiązującym prawem, w dokumentacji medycznej indywidualnej i zbiorczej.
  2. Dokumentacja prowadzona jest w postaci elektronicznej, zgodnie z posiadanymi przez pracowników kompetencjami i wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie. Dostęp do dokumentacji w wersji elektronicznej posiadają osoby uprawnione przez administratora danych.

§ 21.

  1. W ramach udzielanych świadczeń zdrowotnych podmiot leczniczy prowadzi, przetwarza, udostępnia i archiwizuje dokumentację medyczną pacjentów, zgodnie z treścią rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. 2020 poz. 666, ze zm.).
  2. Pacjent ma prawo do wglądu do swojej dokumentacji medycznej prowadzonej w podmiocie leczniczym.
  3. Udostępnienie dokumentacji medycznej pacjenta organom i podmiotom uprawnionym
    następuje za wiedzą i zgodą właściciela podmiotu leczniczego.
  4. Dokumentacja medyczna udostępniana jest:
    1. do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, albo w siedzibie podmiotu leczniczego, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć,
    2. przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku,
    3. przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych,
      a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta,
    4. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
    5. na informatycznym nośniku danych,
  5. Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej składa się, uwzględniając czas na sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu, osobiście w rejestracji podmiotu leczniczego lub przesyła pocztą tradycyjną, pocztą mailową lub telefonicznie. W przypadku wniosku złożonego osobiście potwierdza się na wniosku prawo do udostępnienia dokumentacji przez wnioskodawcę. W pozostałych przypadkach uwierzytelnienie uprawnień następuje w czasie wydania wnioskowanej dokumentacji medycznej. Powyższe nie dotyczy wyników badań otrzymywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
  6. We wniosku należy uwzględnić formę odbioru dokumentacji. W przypadku przesłania jej drogą pocztową, koszty przesłania ponosi wnioskodawca.
  7. Rejestracja poszczególnych jednostek organizacyjnych prowadzi wykaz udostępnianej dokumentacji medycznej. Powyższe nie dotyczy wyników badań otrzymywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
  8. Odmowa wydania dokumentacji medycznej przez podmiot leczniczy wymaga zachowania formy pisemnej.

§ 22.

  1. Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w art. 26-28 ustawy o prawach pacjenta.
  1. Za udostępnienie dokumentacji medycznej podmiot leczniczy może pobierać opłatę, z zastrzeżeniem ust 3 i 4.
  2. W przypadku, gdy dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy udostępnienie następuje nieodpłatnie.
  3. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej na wniosek zakładów ubezpieczeń społecznych (ZUS i KRUS) oraz wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art.67e ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w zakresie prowadzonego postępowania.
  1. Maksymalna wysokość opłaty za:
    1. Jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – wynosi 7,00 zł
    2. Jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – wynosi 0,25 zł
    3. udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – wynosi 2,60 zł.
  2. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 5 powyżej, uwzględnia podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów usługa jest opodatkowana tym podatkiem.

§ 23

  1. Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
  2. W przypadku sporu między osobami bliskimi o udostępnienie dokumentacji medycznej, zgodę na udostępnienie wyraża sąd, w postępowaniu nieprocesowym na wniosek osoby bliskiej lub osoby wykonującej zawód medyczny. Osoba wykonująca zawód medyczny może wystąpić z wnioskiem do sądu także w przypadku uzasadnionych wątpliwości, czy osoba występująca o udostępnienie dokumentacji lub sprzeciwiająca się jej udostępnieniu jest osobą bliską.
  3. W przypadku, gdy pacjent za życia sprzeciwił się udostępnieniu dokumentacji medycznej, sąd w postępowaniu nieprocesowym na wniosek osoby bliskiej, może wyrazić zgodę na udostępnienie dokumentacji medycznej i określić zakres jej udostępnienia, jeżeli jest to niezbędne:

1) w celu dochodzenia odszkodowania lub zadośćuczynienia, z tytułu śmierci pacjenta;

2) dla ochrony życia lub zdrowia osoby bliskiej.

Rozdział VII

Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat oraz wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością

§ 24.

  1. Świadczenia zdrowotne odpłatne udzielane są na zasadach nienaruszających ustawy
    o świadczeniach finansowanych ze środków publicznych.
  2. Pacjent ma prawo do pełnej informacji dotyczącej jego prawa do uzyskania świadczenia finansowanego ze środków publicznych oraz o warunkach uzyskania takiego świadczenia. Korzystanie ze świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych odbywa się na zasadzie dobrowolności.
  3. Świadczenia zdrowotne odpłatne, udzielane będą w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalanej kolejności w dniach
    i godzinach ich udzielania.
  4. Świadczenia zdrowotne odpłatne są udzielane wyłącznie zgodnie ze wskazaniami medycznymi.

§ 25.

  1. Opłaty związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych uiszcza się w rejestracji.
  2. O zakwalifikowaniu świadczenia zdrowotnego do konkretnej kategorii określonej w cenniku decyduje osoba udzielająca danego świadczenia.

§ 26.

Cenniki są podawane do wiadomości pacjentów na ich prośbę przed lub w trakcie rejestracji oraz na stronie internetowej https://olejarskaestetica.pl/. Cennik dostępny jest również w rejestracji.

Rozdział VIII

Zasady kierowania Podmiotem leczniczym i jego jednostkami organizacyjnymi

§ 27.

Właściciel podmiotu leczniczego może wydawać akty wewnętrzne dotyczące jego funkcjonowania, w szczególności w formie zarządzeń.

§ 28.

  1. Właścicielem podmiotu leczniczego jest: lek. Aleksandra Olejarska-Łapaj
  2. Właściciel kieruje i reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
  3. Właściciel wykonuje swoje zadania przy pomocy managera, jeśli taka osoba jest zatrudniona.
  4. Do zakresu podstawowych zadań Właściciela należy:
    1. ustalanie planów działalności podmiotu ,
    2. organizowanie pracy w podmiocie leczniczym w sposób zapewniający prawidłowe udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami, regulaminem organizacyjnym i zawartymi umowami;
    3. realizowanie polityki kadrowej;
    4. realizowanie polityki zarządzania ryzykiem;
    5. zarządzanie mieniem i odpowiadanie za wykorzystanie mienia podmiotu leczniczego na realizację jej zadań;
    6. ustanowienie i zapewnienie funkcjonowania efektywnej i skutecznej kontroli zarządczej;
    7. podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach dotyczących podmiotu leczniczego.
  5. Do udzielania informacji na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności podmiotu leczniczego upoważniony jest właściciel oraz osoby przez niego upoważnione.

Rozdział IX

Postanowienia końcowe

§ 29.

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje zarówno pracowników, jak i pacjentów podmiotu leczniczego.
  2. Niniejszy regulamin może stanowić podstawę do opracowania szczegółowych zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień dla pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy.
  3. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy oraz odpowiednie zarządzenia właściciela.
  4. Wszelkie zmiany w regulaminie można dokonywać w trybie zarządzeń właściciela.
  5. Cennik dostępny jest na stronie internetowej www.olejarskaestetica.pl/cennik

Rozdział X

Regulamin świadczenia usługi rezerwacji terminu konsultacji

§1

Niniejszy regulamin określa zasady rezerwacji terminu konsultacji w Olejarska Estetica Aleksandra Olejarska-Łapaj, zmiany terminów i odwoływania konsultacji, zasad odpłatności oraz procedurę reklamacyjną.

§2

Ilekroć w regulaminie mowa jest o:

1) konsultacji – należy przez to rozumieć konsultację medyczną z lekarzem wykonującym zawód w ramach podmiotu medycznego,

2) opłacie rezerwacyjnej – należy przez to rozumieć opłatę uiszczaną na rzecz podmiotu medycznego, potwierdzającą rezerwację konkretnego terminu konsultacji,

3) podmiocie medycznym – należy przez to rozumieć Olejarska Estetica Aleksandra Olejarska-Łapaj z adresem prowadzenia działalności gospodarczej ul. Ppor.Sokoła 19 28-530 Skalbmierz, NIP 6050062704, REGON 368793165, numer księgi rejestrowej 000000196764 (Świętokrzyska Izba Lekarska w Kielcach L-56),

4) danych osobowych – należy przez to rozumieć wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania żyjącej osoby fizycznej,

5) pacjencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną korzystającą z usługi rezerwacji terminu konsultacji,

6) usłudze – należy przez to rozumieć działanie polegające na rezerwacji terminu konsultacji w trakcie rozmowy telefonicznej,

7) regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin.

§3

Konsultacje odbywają się w siedzibie podmiotu medycznego.

§4

1. Rezerwacji terminu konsultacji dokonuje się telefoniczne na numer +48 796 239 103, zgłaszając chęć rezerwacji konsultacji. W trakcie rozmowy telefonicznej ustalana jest konkretna data i godzina konsultacji oraz odbierane są od pacjenta dane w postaci numeru telefonu oraz adresu poczty elektronicznej (adres e-mail).

2. Koszt rozmowy telefonicznej jest zgodny z obowiązującą taryfą operatora.

3. W dniu rozmowy telefonicznej podmiot medyczny przesyła na adres e-mail pacjenta regulamin oraz informację o sposobie dokonania opłaty rezerwacyjnej.

§3

1. Warunkiem rezerwacji terminu konsultacji jest dokonanie najpóźniej w następnym dniu roboczym opłaty rezerwacyjnej oraz przesłanie potwierdzenia zapłaty pocztą elektroniczną na adres e-mail kontakt@olejarskaestetica.pl .

2. Opłaty rezerwacyjnej dokonuje się na rachunek bankowy podmiotu medycznego o numerze 64 1020 2645 0000 5902 0109 3301. W tytule przelewu należy podać adres e-mail, podany przez pacjenta w trakcie rozmowy telefonicznej.

3. Terminu konsultacji nie uważa się za zarezerwowany jeżeli:

a) pacjent w terminie nie opłaci opłaty rezerwacyjnej,

b) pacjent opłaci opłatę rezerwacyjną w niepełnej wysokości,

c) w tytule przelewu nie zostanie wpisany adres e-mail pacjenta,

d) w tytule przelewu nie zostanie wpisany adres e-mail w brzmieniu podanym w rozmowie telefonicznej.

4. Dokonanie opłaty rezerwacyjnej jest równoznaczne z zawarciem umowy o rezerwację terminu konsultacji.

§4

1. Opłata rezerwacyjna wynosi 150,00 (sto pięćdziesiąt) złotych.

2. W przypadku dojścia konsultacji do skutku opłata rezerwacyjna zaliczana jest w całości na poczet opłaty za konsultację.

3. W przypadku, gdy konsultacja nie zostanie odwołana zgodnie z postanowieniami regulaminu, podmiot medyczny zatrzymuje opłatę rezerwacyjną i nie jest ona zwracana pacjentowi.

§ 5

1. Zmiana terminu konsultacji oraz odwołanie konsultacji może nastąpić najpóźniej do godziny 10.00 w roboczy dzień poprzedzający termin konsultacji.

2. Odwołanie i zmiana terminu konsultacji pacjent zgłasza podmiotowi medycznemu dzwoniąc na numer telefonu +48 796 239 103 lub przesyłając wiadomość na adres e-mail kontakt@olejarskaestetica.pl .

3. W przypadku zmiany terminu konsultacji opłata rezerwacyjna zostaje uznana za opłatę rezerwacyjną dotyczącą nowego terminu konsultacji.

4. W przypadku braku złożenia dyspozycji o zmianie terminu rezerwacji lub odwołaniu rezerwacji najpóźniej do godziny 10.00 w roboczy dzień poprzedzający termin konsultacji, rezerwację uważa się za dokonaną, a usługę za wykonaną.

§6

Opłata rezerwacyjna nie jest zwracana pacjentowi w przypadku, gdy pacjent nie złoży dyspozycji o zmianie lub odwołaniu terminu konsultacji do godziny 10.00 w roboczy dzień poprzedzający termin konsultacji.

§7

Opłata rezerwacyjna jest zwracana pacjentowi w przypadku:

a) odwołania przez pacjenta terminu konsultacji do godziny 10.00 w roboczy dzień poprzedzający termin konsultacji.

b) gdy zgodnie z § 3 ust. 3 regulaminu nie doszło do rezerwacji terminu konsultacji,

c) gdy do konsultacji nie dojdzie z przyczyn, za które odpowiada podmiot medyczny,

d) odstąpienia od umowy zgodnie z § 10 regulaminu.

§8

1. Reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi należy zgłaszać w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacyjnego.

2. Reklamacje zgłasza się przesyłając wiadomość e-mail na adres kontakt@olejarskaestetica.pl.

3. Podmiot medyczny rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia wpływu reklamacji. Reklamacje powinny zawierać szczegółowy opis występującego problemu i dane kontaktowe pacjenta, umożliwiające przekazanie przez podmiot medyczny odpowiedzi na zgłoszenie dokonane przez pacjenta.

4. Podmiot medyczny może poprosić pacjenta o przekazanie dodatkowych informacji w zakresie niezbędnym dla udzielenia odpowiedzi.

§9

Dokonując rezerwacji konsultacji pacjent akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu.

§10

1. Pacjent ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi, tj. od dnia dokonania opłaty rezerwacyjnej. Niezależnie jednak od tego, prawo do odstąpienia od umowy wygasa z chwilą dokonania rezerwacji, co następuje o godz. 10.00 pierwszego roboczego dnia poprzedzającego termin konsultacji.

2. Aby skutecznie odstąpić od umowy o świadczenie usługi należy przesłać oświadczenie zawierające deklarację odstąpienia od umowy o świadczenie usługi na adres e-mail kontakt@olejarskaestetica.pl.

§11

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Olejarska Estetica Aleksandra Olejarska-Łapaj informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:

1. Administratorem danych osobowych jest Olejarska Estetica Aleksandra Olejarska-Łapaj z siedzibą w Skalbmierzu, przy ul. Ppor. Sokoła 19 adres e-mail: kontakt@olejarskaestetica.pl, numer telefonu: 796 239 103, identyfikująca się numerem NIP: 6050062704, REGON: 368793165, zwana dalej Administratorem.

2. Podmiot medyczny w związku ze świadczeniem usługi przetwarza następujące kategorie danych: adres e-mail oraz numer telefonu pacjenta.

3. Dane osobowe są przetwarzane w związku ze świadczeniem usługi.

4. Podmiot medyczny przechowuje dane osobowe pacjenta w związku z zawarciem umowy o świadczenie usługi w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy, a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.

5. Dane osobowe mogą być przekazane następującym odbiorcom: podmiotom i organom, którym podmiot medyczny jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do świadczenia przez podmiot medyczny usługi.

6. Podmiot medyczny nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany.

7. Prawa osoby, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych w tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, zgłoszenia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych, prawo do niepodlegania w pełni zautomatyzowanym operacjom przetwarzania danych.

8. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych pacjenta jest zgoda, pacjent ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

9. Dane osobowe są zbierane od osoby, której dane dotyczą.

10. Obowiązek podania danych osobowych Podanie przez Pacjenta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem możliwości świadczenia usług medycznych oraz zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie zgody Pacjenta, podanie danych osobowych jest dobrowolne.

11. Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo skargi do organu nadzoru: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

……………………………………

KONTAKT

    Zostaw swoje dane, oddzwonimy